Wat brengt het systeem

Het 24CAMP incheck systeem biedt veel voordelen voor de recreatieondernemer. Een self-service oplossing voor camperplaatsen en (mini-)campings. 

De ondernemer wordt ontzorgt; er is meer controle en overzicht. Gasten melden zich zelf aan via het check-in systeem. Bij aanmelden schakelt het stroompunt automatisch in en wordt het stroomverbruik gemeten via de stroommeter. Bij vertrek kan de gast zich zelf weer afmelden, hierbij worden alle kosten van verblijf en stroom afgerekend. De kiosk is hiermee ook direct een betaalsysteem voor uw camping of camperplaats. Alle gegevens (data) en beheer is te benaderen vanuit de online server. Hierdoor zijn gegevens snel en eenvoudig op afstand te verwerken en analyseren. Veel instellingen en wijzigingen kunnen door de ondernemer zelf eenvoudig worden uitgevoerd, zoals: tarieven wijzigen, tijdstip nieuwe overnachting, optie uitgesteld vertrek, inhoud van SMS berichten, gast verplaatsen of verwijderen en het eindbedrag aanpassen.

Algemeen

  • Bespaar tijd en handelingen
  • Bespaar op stroomkosten (i.c.m. gebruik van kWh-meters)
  • Overzicht in bezetting en administratie
  • Plug&play (eenvoudige zelf installatie)
  • Meer tijd voor gasten op moment dat het uitkomt
  • Betrouwbaar, doorontwikkeld en getest
  • Low-cost systeem
  • Gepersonaliseerde achtergrond en teksten
  • Stroomverbruik automatisch meten+afrekenen
  • Besparing op energieverbruik
  • Efficiënt werken: tijd over voor andere activiteiten naast de recreatie onderneming 
  • Klaar voor toekomst
  • Zorgeloos open blijven in winterperiode met koppeling kWh-meting
  • Geen risico’s (grootverbruik, afrekenfouten etc.)
  • Gasten betalen naar werkelijk verbruik
  • Meerdere type pinapparaten mogelijk
  • Eenvoudig bekijken, verwerken, wijzigen, filteren, analyseren van data
  • Flexibele inbouw in bestaande installaties
  • Geen accounts voor gasten nodig
  • SMS melding naar eigenaar bij fouten
  • Lage kosten voor pintransactie van de bank/provider
  • All-in oplossing voor elk type gast: jong/oud/buitenlands/’digibeet’
  • Niet meerdere betaal- en incheck oplossingen naast elkaar nodig

Schaalbaar & Uitbreidbaar

  • Aansluiten via bedraad en/of Wi-Fi netwerk
  • Tot 100+ plaatsen (ook via Wi-Fi)
  • Eenvoudig uitbreidbaar in toekomst
  • 2e bedieningsscherm mogelijk (bv binnen+buiten)

Extra opties

  • Koppeling met standaard MID kWh-meters
  • Bezettingsweergave op website (via manometer) 
  • Uitgebreid analyseoverzicht in spreadsheet
  • Afrekenen via 24-uurs principe mogelijk
  • Betaling voor honden mogelijk

Veiligheid & betrouwbaarheid

  • Minimale (persoons)gegevens aanwezig in hardware (AVG)
  • Veilige dataopslag op onafhankelijke server 
  • 2-weg verificatie via Google
  • Diefstalbestendig display met pinhouder
  • A-kwaliteit hardware (Samsung touchscreen, kWh meters)
  • Remote service & support
  • Standaard 2 jaar garantie op hardware
  • Componenten eenvoudig vervangbaar en verkrijgbaar

Geen pasjes, accounts, inlogcodes, apps downloaden of QRcodes: gewoon inchecken en uitchecken

– 24CAMP –

Hoe werkt het systeem

Het 24CAMP in- en uitcheck systeem is ontwikkeld vanuit praktijkervaring: Bij de ontwikkeling van het systeem heeft steeds de focus op eenvoud én gebruiksgemak voorop gestaan. Geen ingewikkelde menu’s en handelingen.

Alle gasten kunnen bij aankomst inchecken zonder gebruik van apps, accounts, pasjes, QRcodes, inlogcodes etc. Dit betekent dat bijvoorbeeld buitenlandse gasten, of gasten die zichzelf bestempelen als ‘digibeet’, ook eenvoudig met dit incheck systeem kunnen werken. 

Technische omschrijving

De basis van het systeem bestaat uit een SamsungⓇ touchscreen als display. Deze bevat de software applicatie die altijd op de voorgrond actief staat en waarmee gasten zelfstandig kunnen in- en uitchecken.  Alle software van 24CAMP is vooraf compleet geïnstalleerd en voor u gepersonaliseerd (teksten, achtergrond etc). Het scherm is weggewerkt in een RVS anti-diefstal display (met unieke sleutel) en pinhouder, standaard afgewerkt in poedercoating (kleur: mat zwart).

De 24CAMP software kan communiceren met de kWh-modules via het IP-netwerk (algemeen in de markt verkrijgbare modules). Dit betekent dat stroompunten automatisch kunnen worden in- en uitgeschakeld en een (stroom)meting kan worden uitgevoerd. De modules kunnen bedraad en/of via Wi-Fi binnen uw netwerk worden gekoppeld, afhankelijk van het type module. Wij geven u uitleg en advies over welke modules in uw situatie geschikt zijn. De modules zijn zeer compact en hierdoor goed weg te werken in bijvoorbeeld bestaande installaties. Indicatie: Aanschaf van deze modules ligt ongeveer tussen 14 euro en 22 euro ex BTW per stroompunt (afhankelijk van het gekozen type).
Vaak kan eenvoudig gebruikgemaakt worden van het reeds aanwezige IP-netwerk op het terrein. In veel situaties is de aanleg/aanpassing van de elektrische installatie dan ook met zeer beperkte kosten uit te voeren. De modules bedraad aansluiten in het IP-netwerk heeft de voorkeur, maar dit kan ook betrouwbaar als er een goede Wi-Fi dekking en ontvangst op het gehele terrein aanwezig is. Voor een goed ontvangst kan beter niet met stalen elektrakasten gewerkt worden, deze verhinderen het Wi-Fi signaal.

Bij het uitchecken wordt de mogelijkheid geboden om af te rekenen via contant/pintransactie. Er is een pinapparaat rechtstreeks gekoppeld aan het systeem. De software handelt de betaalopdracht af met het pinapparaat (momenteel keuze uit: Rabo Smartpin of Mypos MINI D200), waarbij het totaalbedrag automatisch wordt doorgestuurd naar het pinapparaat. Het pinapparaat is in eigendom van de eigenaar zelf, hierdoor betaalt u alleen de kosten voor de pintransacties (voorwaarden van de bank/pinprovider).

 

 

Doordat de 24CAMP software met het internet verbonden is, wordt alle data uitgewisseld met een online dataopslag. Dit online bestand is vanaf overal ter wereld te bereiken en staat op één van de betrouwbaarste servers ter wereld; cloud opslag van Google. Hier kan de systeemeigenaar alle gegevens en instellingen bedienen. Alle incheckgegevens en data zijn wereldwijd te bekijken, bewerken, filteren en analyseren via een speciaal ingerichte Google omgeving. Deze data is (AVG) beveiligd via de Google cloud en dus hiermee mogelijkheid tot 2-weg verificatie. In het fysieke display staan vrijwel geen (persoons)gegevens opgeslagen en is dus ook extra veilig tegen dataverlies en/of diefstal (AVG). Het systeem wordt aan u geleverd als ‘plug&play’; het scherm is eenvoudig zelf te monteren aan een wand. Er is alleen een 230V stroompunt nodig om het display te voeden. Het display kan bedraad of via Wi-Fi worden verbonden aan uw IP-netwerk. Dit gebeurt via uw eigen beveiligde ‘privé’ netwerk, zodat dit afgeschermd blijft van uw gasten.

Als gebruiker zorgt u zelf voor de aanschaf en installatie van kWh-modules. Dit maakt dat u flexibel bent in de inkoop en aanleg (met eventueel advies vanuit 24CAMP). Desgewenst kan gebruikgemaakt worden van volledige/gedeeltelijke installatie door een ervaren externe installateur (op advies van 24CAMP), op basis van nacalculatie.

Er kan worden gebruikgemaakt van een MID kWh-meter, zodat kan worden voldaan aan Europese richtlijnen. Gebruik dan per stroompunt een separate MID-meter (met S0 pulse signaaluitgang) naast de standaard module. Deze MID meter zal de stroommetingen overnemen van de module(s). Er zal dan door 24CAMP extra software geactiveerd worden.